Skip to side navigation
{{new Date().toLocaleDateString("pl-PL", { weekday: 'long', month: 'long', day:'numeric', year: 'numeric' })}}
Aneta Malcer
Aneta Malcer

Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białych Błotach z terenu gminy Białe Błota w 2025 roku

29 października 2024r.
Aktualność Zamówienia publiczne powyżej 130 tys. pln

Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białych Błotach  z terenu gminy Białe Błota w 2025 roku.

I. Przedmiot zamówienia:

 

1). Przedmiotem zamówienia będzie świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białych Błotach z terenu gminy Białe Błota.
  Przez teren gminy należy rozumieć przyległe sołectwa: Białe Błota, Ciele, Kruszyn Krajeński, Lisi Ogon, Łochowice, Łochowo, Murowaniec, Prądki, Przyłęki, Trzciniec, Zielonka.

2). Przedmiot zamówienia obejmuje realizację usług opiekuńczych dla podopiecznych  w ich miejscu zamieszkania  przez siedem dni w tygodniu, również w święta i dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach 8.00 – 20.00, w zależności od indywidualnych potrzeb.

3). Z usług opiekuńczych będzie korzystało ok. 20 podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w każdym miesiącu obowiązywania umowy. Podana liczba beneficjentów ośrodka jest wielkością szacunkową i może ulec zmianie.

4). Przewidywana ilość godzin świadczenia usług w każdym miesiącu wynosić będzie ok. 416 godzin. Podana liczba godzin jest wielkością szacunkową. Ilość zleconych godzin świadczenia usługi wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb podopiecznych Zamawiającego i może ulec zmianie. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tego tytułu.

5). Zamawiający przyjmuje, że 1 godzina usługi równa się 1 godzinie zegarowej tj. 60 minut. 6). Do świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do mieszkania świadczeniobiorcy, ani powrotu po wykonanej usłudze.

7). Wykonawca jest zobowiązany podjąć czynności związane ze świadczeniem usług bez względu na stopień zaniedbania środowiska.

9). Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie informować Zamawiającego o zdarzeniach, które są związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Informacje powinny być zgłaszane Zamawiającemu w formie pisemnej, dopuszcza się formę ustną i telefoniczną, potwierdzoną pisemnie w ciągu 7 dni.

 

 

Szczegółowy zakres czynności:

- samodzielne lub wspólnie z usługobiorcą dokonywanie zakupu artykułów niezbędnych do codziennej egzystencji (w tym leków) w najbliższym sklepie oraz aptece;

- przygotowanie posiłku z uwzględnieniem diety zalecanej przez lekarza: odpowiednio na miarę potrzeb śniadania, obiadu lub kolacji;

-  pomoc w spożywaniu posiłków lub karmienie

- czynności związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego, bieżące sprzątanie mieszkania,

- pomoc w utrzymaniu higieny osobistej oraz ubieraniu;

- pomoc w załatwieniu potrzeb fizjologicznych: pomoc w skorzystaniu z toalety, zmianie pielucho-majtek np. typu pampers;

- pranie odzieży usługobiorcy,  rozwieszenie upranej odzieży i prasowanie;

- zmiana odzieży i bielizny pościelowej;

- przynoszenie węgla i palenie w piecu;

- załatwianie spraw urzędowych – dotyczy osób samotnych;

- współpraca z przychodnią lekarską - zamawianie wizyt lekarskich i recept, pielęgniarką środowiskową (dla niewychodzących z domu) oraz pracownikiem socjalnym;

- wizyty z klientem w placówkach służby zdrowia, instytucjach i urzędach – dotyczy osób samotnych;   

- dbanie o kondycję psychoruchową usługobiorcy oraz zapewnienie kontaktów z otoczeniem: organizowanie spacerów, czynności wspomagające uczestnictwo w życiu społeczności lokalnej,  utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną, prowadzenie rozmów, czytanie prasy, książek,  itp.

2) Organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych podlega indywidualnemu dokumentowaniu w postaci papierowej lub elektronicznej i obejmuje w szczególności:

a) karta pracy;

b) wykaz godzin podopiecznych;

c) wykaz wykonanych wizyt;

d) harmonogram świadczenia usług opiekuńczych.

3) Świadczenie usług  podlega monitoringowi i okresowej ewaluacji podmiotu realizującego usługę opiekuńczą.

4) Wykonawca ponosi odpowiedzialność i wszelkie koszty z tytułu strat materialnych oraz następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy.

 

II. Forma zatrudnienia: umowa o świadczenie usług w przypadku firm dysponujących osobami, które posiadają kwalifikacje niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia lub umowa cywilno-prawna z osobą fizyczną.

III. Termin wykonania zamówienia:

Termin wykonania przedmiotu zamówienia:  od 01.01.2025r. do 31.12.2025 r.