{{instance.headerTitle}} {{instance.subheading}}
{{instance.afterHeading}}menu
deklaracja dostępności
Oświadczenie w sprawie dostępności
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Białych Błotach zobowiązuje się zapewnić dostępność Biuletynu Informacji Publicznej oraz strony podmiotowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji deklaracji dostępności: 19.11.2020 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.03.2025 r.
Na obu serwisach daty publikacji i aktualizacji są aktualizowane na bieżąco, według potrzeb.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Treści niedostępne
- niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo
- pliki wytworzone przez inne podmioty i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych.
Data sporządzenia deklaracji dostępności i metoda oceny dostępności cyfrowej
Deklarację sporządzono dnia: 2020-11-19.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje o dostępności tłumacza języka migowego
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Białych Błotach zapewnia usługę tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw urzędowych. Korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego odbywa się online. Usługa jest bezpłatna i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Z usługi można skorzystać na dwa sposoby:
- osobiście – w tym przypadku, pracownik Ośrodka za pośrednictwem komputera z kamerą połączy się z tłumaczem języka migowego, który będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
- z domu lub innego miejsca za pośrednictwem komputera/laptopa/tabletu/telefonu z kamerą i dostępem do Internetu. W tym przypadku usługa dostępna jest z poziomu strony internetowej GOPS - po kliknięciu w ikonę przedstawiającą dwie dłonie. Kliknięcie linku wywołuje połączenie z tłumaczem języka migowego.
Usługa dostępna jest w godzinach pracy Ośrodka:
Poniedziałek, środa, czwartek: 8:30 – 14:00
Wtorek: 8:30 – 16:00
Piątek: 8:30 – 13:00
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością Biuletynu Informacji Publicznej lub serwisu podmiotowego prosimy o kontakt.
Osobą wskazaną do kontaktu jest:
Dorota Gajewska: dorota.gajewska@gops.bialeblota.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 52 34 94 819.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać drogą e-mailową: biuro@gops.bialeblota.pl
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio-deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi
- sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl
Dostępność architektoniczna, informacyjno – komunikacyjna:
1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Białych Błotach
Siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej znajduje się przy ulicy Betonowej 1A. Budynek jest dwukondygnacyjny, obejmuje budynek główny i część dobudowaną. Ośrodek zajmuje całą pierwszą kondygnację głównego budynku oraz parter i dwie kondygnacje części dobudowanej, która wyróżnia się kolorem zielonym od budynku głównego.
W odległości około 800 metrów od budynku GOPS znajduje się komunikacja publiczna – autobus miejski i PKS.
Usytuowanie budynku umożliwia bezproblemowe dotarcie wszystkim osobom, również osobom ze szczególnymi potrzebami.
Przed budynkiem znajduje się 1 oznakowane miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Budynek GOPS posiada dwa wejścia: wejście główne od ulicy oraz wejście boczne od strony parkingu. Wejście główne jest wyraźnie oznakowane czerwoną tablicą informacyjną.
Wejście główne przeznaczone jest dla klientów Ośrodka. Do wejścia prowadzą 5-stopniowe schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Schody oraz podjazd wyposażone zostały w obustronną balustradę, dzięki której osoby niepełnosprawne ruchowo oraz niewidzące lub słabowidzące mogą bezpiecznie wejść do budynku GOPS. Poręcze balustrad zostały oznaczone informacją w czarnodruku i w alfabecie Braille'a o kierunku wejścia/zejścia oraz ilości stopni schodów.
Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia biegu schodów oznaczone są kontrastowymi (kolor czarny) nakładkami z warstwą antypoślizgową. Przed pierwszym stopniem schodów oraz na spoczniku schodów zostały zamontowane kontrastowe pasy ostrzegawcze.
Podjazd dla osób niepełnosprawnych również został oznaczony kontrastowymi pasami z warstwą antypoślizgową.
Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie. Przeszklenia drzwi wejściowych zostały oznaczone kontrastowymi pasami.
Przy drzwiach wejściowych znajduje się wideodomofon za pośrednictwem którego osoba niepełnosprawna może wezwać pracownika GOPS-u. Pracownik Ośrodka po zdefiniowaniu potrzeb osoby niepełnosprawnej realizuje je, bądź zawiadamia merytorycznego pracownika, który prowadzi dalszą obsługę osoby niepełnosprawnej i służy pomocą w opuszczeniu budynku. Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi osób niepełnosprawnych, osób z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych osób, które zgłaszają taką potrzebę.
Wejście boczne przeznaczone jest dla pracowników GOPS. Do wejścia prowadzą dwustronne 3-stopniowe schody, przy których zamontowana jest jednostronna balustrada. Brak rozwiązania umożliwiającego wejście osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Wejście główne, poprzez wiatrołap, prowadzi do holu o dużej przestrzeni manewrowej. Po prawej stronie od wejścia mieści się kasa GOPS. Okienko kasowe usytuowane jest na odpowiedniej wysokości i umożliwia korzystanie z niego przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich lub niskiego wzrostu. Przy okienku zostały zamontowane uchwyty z przeznaczeniem odwieszenia kul ortopedycznych.
W holu znajduje się dźwig osobowy, który umożliwia dostanie się na wyższe kondygnacje budynku. Panel dyspozycji posiada duże, oznaczone wypukłymi cyframi przyciski sterownicze, co stanowi ułatwienie dla osób z dysfunkcją wzroku. Dźwig został wyposażony w komunikator głosowy informujący o danym poziomie postoju oraz zamykaniu i otwieraniu drzwi.
W przypadku awarii windy lub problemu z obsługą jest możliwość wezwania pracownika GOPS-u przy użyciu telefonu zamontowanego przy panelu sterowania. Drzwi do kabiny dźwigu oraz jego framugi zostały skontrastowane czarnymi pasami w stosunku do ściany, na której się znajdują. Ponadto, po obu stronach drzwi dźwigu, zamontowano tabliczki z numerem danej kondygnacji w alfabecie Braille'a.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością oraz dla opiekuna z dzieckiem znajduje się na parterze budynku, w holu głównym. Toaleta oznakowana jest tabliczką z widocznym piktogramem i napisem w alfabecie Braille'a. W toalecie zapewniono przestrzeń manewrową dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy korzystających z innych przedmiotów ortopedycznych. Umywalka oraz misa ustępowa dostosowane są do osób z niepełnosprawnością. Po obu stronach umywalki i misy ustępowej zamontowane są uchwyty. Podajnik mydła i płynu do dezynfekcji są zautomatyzowane. W toalecie znajduje się przewijak dla niemowląt. Pomieszczenie toalety wyposażone jest w linkę wzywania pomocy.
Obsługa klientów, w szczególności osób z niepełnosprawnością, odbywa się w wyznaczonym na parterze Punkcie Obsługi Klienta. Pomieszczenie wyposażone jest w biurko z przedłużonym blatem, dostosowanym do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Udogodnieniem dla osób poruszających się przy pomocy lasek i kul ortopedycznych są zamontowane uchwyty służące do ich odwieszenia, a które przeszkadzałyby w momencie wypełniania przez osobę dokumentów. W POK zainstalowano pętlę indukcyjną dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
Z holu, do biur usytuowanych na wyższych kondygnacjach, prowadzą schody. Schody wyposażone są w balustrady i poręcze ścienne. Na poręczach zamontowano nakładki zawierające napisy w czarnodruku oraz w alfabecie Braille'a, informujące osoby niewidome o numerze kondygnacji oraz ilości stopni schodów.
Przed pierwszym stopniem schodów i na spocznikach schodów zostały zamontowane kontrastowe pasy uwagi. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia biegu schodów oznaczone są kontrastowymi nakładkami z warstwą antypoślizgową.
Wejścia do ważniejszych pomieszczeń na terenie Ośrodka zostały oznaczone kontrastowymi polami uwagi.
Wszystkie pomieszczenia są czytelnie oznaczone za pomocą tabliczek informacyjnych zawierających opis pomieszczeń w alfabecie Braille'a oraz znaczniki NFC i QR, umożliwiające osobom z dysfunkcją wzroku poruszanie się po obiekcie dzięki aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym.
Na każdej kondygnacji budynku zamontowano dotykowe plany tyflograficzne z rozkładem pomieszczeń Ośrodka na danym poziomie budynku oraz legendą i opisami w alfabecie Braille’a.
GOPS został wyposażony w nowoczesny system YourWay, dzięki któremu osoby z niepełnosprawnością wzroku mogą poruszać się po Ośrodku samodzielnie. Obsługa systemu odbywa się za pomocą darmowej aplikacji dostępnej na oprogramowanie urządzeń mobilnych. Dzięki informacjom tekstowym wysłanym na urządzenie mobilne oraz ogłaszanym przez głośnik zainstalowany w nadajniku zamontowanym na terenie budynku, osoba z niepełnosprawnością wzroku nie tylko wie jak w danej przestrzeni się poruszać, ale otrzymuje również informację o przeznaczeniu konkretnego miejsca/pomieszczenia.
Stanowiska obsługujące klientów zostały wyposażone w lupy do czytania o kształcie ekranu z funkcją podświetlenia diodą typu LED, lupy optyczne kieszonkowe oraz ramki do składania podpisu i czytnik banknotów.
W budynku zainstalowano dźwiękowy system powiadamiania alarmowego o zagrożeniu pożarem.
W celu umożliwienia ewakuacji osobom z niepełnosprawnością ruchową obiekt został wyposażony w krzesło ewakuacyjne, materac ewakuacyjny oraz maty ewakuacyjne, które znajdują się na I piętrze budynku. Ośrodek dysponuje również wózkami inwalidzkimi.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
2. Warsztat Terapii Zajęciowej „Dąb” w Białych Błotach
Warsztat Terapii Zajęciowej "Dąb" zlokalizowany jest przy ulicy Szubińskiej 87D.
W odległości około 300 metrów od placówki znajduje się komunikacja publiczna – autobus miejski i PKS.
Przed budynkiem znajdują się dwa oznaczone miejsca parkingowe, jedno przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością, drugie dla opiekunów z małym dzieckiem.
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną, czytelną dla osób słabowidzących.
WTZ mieści się w budynku parterowym, posiadającym dwa wejścia: wejście główne i wejście tylne od strony ogrodu.
Wejście główne do budynku jest dostosowane dla osób z dysfunkcją narządu ruchu, w tym dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie (drzwi przesuwne). Przeszklenia drzwi zostało skontrastowane czarnymi pasami.
Przy drzwiach wejściowych znajduje się wideodomofon w celu przywołania pracownika placówki, który udzieli pomocy osobie niepełnosprawnej.
Wejście do budynku zostało oznaczone kontrastowymi pasami ostrzegawczymi.
Z wiatrołapu wchodzi się do korytarza, który prowadzi do pomieszczeń biurowych oraz pracowni, w których odbywają się zajęcia dla uczestników warsztatu.
Wszystkie pomieszczenia są czytelnie oznaczone za pomocą tabliczek informacyjnych, zawierających opis pomieszczeń w alfabecie Braille'a oraz znaczniki NFC i QR, umożliwiające osobom z dysfunkcją wzroku poruszanie się po obiekcie dzięki aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym.
W budynku znajdują się dwie toalety dostosowane dla osób z niepełnosprawnością, w tym jedna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Toalety są wyposażone w przycisk wzywania pomocy.
We wszystkich pracowniach oraz pomieszczeniu biurowym kierownika WTZ zostały zamontowane uchwyty do odwieszenia kul ortopedycznych.
W korytarzu, tuż przy wejściu, zamontowano dotykowy plan tyflograficzny z rozkładem pomieszczeń warsztatu oraz legendą i opisami w alfabecie Braille’a.
W budynku zainstalowano dźwiękowy system powiadamiania alarmowego o zagrożeniu pożarem.
W celu umożliwienia ewakuacji osobom z niepełnosprawnością ruchową obiekt został wyposażony w materac ewakuacyjny oraz maty ewakuacyjne.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
3. Świetlica Socjoterapeutyczna „Małgosia” w Cielu
Świetlica Socjoterapeutyczna znajduje się na wysokim parterze wolnostojącego budynku przy ul. Ogrody 1.
W odległości nieprzekraczającej 150 metrów od placówki znajduje się komunikacja publiczna – miejski autobus.
Przy obiekcie brak wyodrębnionego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną, czytelną dla osób słabowidzących.
Budynek posiada dwa wejścia: wejście główne od strony ulicy oraz wejście tylne, które prowadzi na teren z wydzielonym placem zabaw.
Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Schody oraz podjazd wyposażone są w obustronną balustradę. Na poręczach balustrad zamontowano nakładki zawierające napisy w czarnodruku oraz w alfabecie Braille'a, informujące o kierunku wejścia/zejścia oraz ilości stopni schodów.
Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia biegu schodów oznaczone są kontrastowymi nakładkami z warstwą antypoślizgową.
Przed pierwszym stopniem schodów został zamontowany kontrastowy pas ostrzegawczy. Podjazd dla osób niepełnosprawnych również został oznaczony kontrastowymi pasami z warstwą antypoślizgową.
Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie (drzwi przesuwne). Wszystkie przeszklenia drzwi zostały skontrastowane czarnymi pasami.
Przy drzwiach wejściowych znajduje się wideodomofon w celu przywołania pracownika placówki, który udzieli pomocy osobie niepełnosprawnej.
Do wejścia na tyłach budynku prowadzą schody, przy których zamontowana jest obustronna balustrada. Poręcze balustrad zostały oznaczone informacją w czarnodruku i w alfabecie Braille'a o kierunku wejścia/zejścia oraz ilości stopni schodów.
Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia biegu schodów oznaczone są kontrastowymi nakładkami z warstwą antypoślizgową.
Przed pierwszym stopniem schodów oraz na spoczniku schodów zostały zamontowane kontrastowe pasy ostrzegawcze.
Wejście główne prowadzi do holu głównego, który posiada dużą przestrzeń manewrową. Hol został zaaranżowany w sposób logiczny i przewidywalny.
Żadne elementy nie zawężają ciągów komunikacyjnych. Ciągi komunikacyjne, wejścia do pomieszczeń świetlicy zostały oznaczone kontrastowymi pasami ostrzegawczymi.
Toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Toalety zostały wyposażone w przycisk wzywania pomocy.
Wszystkie pomieszczenia są czytelnie oznaczone za pomocą tabliczek informacyjnych zawierających opis pomieszczeń w alfabecie Braille'a oraz znaczniki NFC i QR, umożliwiające osobom z dysfunkcją wzroku poruszanie się po obiekcie dzięki aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym.
Przy wejściu głównym, w wiatrołapie, został zamontowany dotykowy plan tyflograficzny z rozkładem pomieszczeń placówki oraz legendą i opisami w alfabecie Braille’a.
Świetlica została wyposażona w lupę do czytania o kształcie ekranu z funkcją podświetlenia diodą typu LED oraz pomoce specjalistyczne i dydaktyczne, w tym zestawy dla uczniów leworęcznych.
W budynku zainstalowano dźwiękowy system powiadamiania alarmowego o zagrożeniu pożarem.
W celu umożliwienia ewakuacji osobom z niepełnosprawnością ruchową obiekt został wyposażony w krzesło ewakuacyjne oraz matę ewakuacyjną.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
4. Ośrodek Wsparcia i Integracji w Kruszynie Krajeńskim
Ośrodek Wsparcia i Integracji „Kruszyna” znajduje się na parterze wolnostojącego budynku przy ul. Świerkowej 3.
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną, czytelną dla osób słabowidzących.
Dojazd do ośrodka środkami komunikacji publicznej jest utrudniony.
Nie ma ciągu pieszego, który prowadziłby do posesji ośrodka. Na terenie ośrodka jest chodnik w dobrym stanie technicznym.
Przy obiekcie brak wyodrębnionego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
Ośrodek posiada jedno wejście, do którego prowadzą 8-stopniowe schody, wyposażone w obustronną balustradę. Poręcze balustrad zostały oznaczone informacją w czarnodruku i w alfabecie Braille'a o kierunku wejścia/zejścia oraz ilości stopni schodów.
Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia biegu schodów oznaczone są kontrastowymi nakładkami z warstwą antypoślizgową.
Przed pierwszym stopniem schodów został zamontowany kontrastowy pas ostrzegawczy.
Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie. Przeszklenia drzwi zostały skontrastowane czarnymi pasami.
Wejście oznaczono kontrastowymi pasami ostrzegawczymi.
Przy drzwiach wejściowych znajduje się wideodomofon w celu przywołania pracownika placówki, który udzieli pomocy osobie niepełnosprawnej.
Hol główny został zaaranżowany w sposób logiczny i przewidywalny. Ciągi komunikacyjne nie mają utrudnień w postaci progów.
Toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Toalety posiadają przycisk wzywania pomocy.
Wszystkie pomieszczenia są czytelnie oznaczone za pomocą tabliczek informacyjnych zawierających opis pomieszczeń w alfabecie Braille'a oraz znaczniki NFC i QR, umożliwiające osobom z dysfunkcją wzroku poruszanie się po obiekcie dzięki aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym.
W holu, tuż przy wejściu, został zamontowany dotykowy plan tyflograficzny z rozkładem pomieszczeń placówki oraz legendą i opisami w alfabecie Braille’a.
Ośrodek Wsparcia został wyposażony w lupę do czytania o kształcie ekranu z funkcją podświetlenia diodą typu LED oraz pomoce specjalistyczne i dydaktyczne, w tym zestawy dla uczniów leworęcznych.
W budynku zainstalowano dźwiękowy system powiadamiania alarmowego o zagrożeniu pożarem.
W celu umożliwienia ewakuacji osobom z niepełnosprawnością ruchową obiekt został wyposażony w krzesło ewakuacyjne oraz matę ewakuacyjną.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
5. Ośrodek Wsparcia i Integracji w Trzcińcu
Ośrodek Wsparcia i Integracji „Jagódka” znajduje się na parterze wolnostojącego budynku przy ul. Gminnej 19.
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną, czytelną dla osób słabowidzących.
W odległości nieprzekraczającej 1000 metrów od placówki znajduje się komunikacja publiczna – miejski autobus, pociąg.
Przy obiekcie brak wyodrębnionego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
Ośrodek posiada jedno wejście od strony ulicy. Do budynku prowadzą 4-stopniowe schody oraz podjazd dla wózków dziecięcych, które wyposażone zostały w balustrady. Poręcze balustrad zostały oznaczone informacją w czarnodruku i w alfabecie Braille'a o kierunku wejścia/zejścia oraz ilości stopni schodów.
Krawędzie wszystkich stopni biegu schodów oznaczone są kontrastowymi nakładkami z warstwą antypoślizgową.
Przed wejściem na teren Ośrodka (furtka) oraz przed pierwszym stopniem schodów i na spoczniku schodów zostały zamontowane kontrastowe pasy ostrzegawcze.
Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie. Wejście oznaczono kontrastowym pasem ostrzegawczym.
Przy drzwiach wejściowych znajduje się wideodomofon w celu przywołania pracownika placówki, który udzieli pomocy osobie niepełnosprawnej.
Ciągi komunikacyjne nie mają utrudnień w postaci progów.
Toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Toalety zostały wyposażone w przycisk wzywania pomocy.
Wszystkie pomieszczenia są czytelnie oznaczone za pomocą tabliczek informacyjnych zawierających opis pomieszczeń w alfabecie Braille'a oraz znaczniki NFC i QR, umożliwiające osobom z dysfunkcją wzroku poruszanie się po obiekcie dzięki aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym.
W sali zajęć, tuż przy wejściu, znajduje się dotykowy plan tyflograficzny z rozkładem pomieszczeń obiektu oraz legendą i opisami w alfabecie Braille’a.
Z myślą o osobach poruszających się przy pomocy kul ortopedycznych zamontowano uchwyty do odwieszenia kul.
Ośrodek Wsparcia został wyposażony w lupę do czytania o kształcie ekranu z funkcją podświetlenia diodą typu LED.
W budynku zainstalowano dźwiękowy system powiadamiania alarmowego o zagrożeniu pożarem.
W celu umożliwienia ewakuacji osobom z niepełnosprawnością ruchową obiekt został wyposażony w materac ewakuacyjny.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6. Ośrodek Wsparcia i Integracji w Murowańcu
Ośrodek Wsparcia i Integracji „Malina” znajduje się na parterze wolnostojącego budynku przy ul. Staroszkolnej 13.
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną, czytelną dla osób słabowidzących.
Ciąg pieszy prowadzący do wejścia ośrodka jest w dobrym stanie technicznym.
W odległości nieprzekraczającej 500 metrów znajduje się komunikacja publiczna – miejski autobus.
Przy obiekcie brak wyodrębnionego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnościami.
Ośrodek posiada wejście od strony ulicy. Do budynku prowadzą dwustronne 3-stopniowe schody, które wyposażone zostały w balustradę i poręcz ścienną. Na poręczach zamontowano nakładki zawierające napisy w czarnodruku oraz w alfabecie Braille'a, informujące o kierunku wejścia/zejścia oraz ilości stopni schodów.
Krawędzie wszystkich stopni biegu schodów zewnętrznych oznaczone są kontrastowymi nakładkami z warstwą antypoślizgową.
Przed pierwszym stopniem schodów zostały zamontowane kontrastowe pasy ostrzegawcze.
Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie. Przeszklenia drzwi zostały skontrastowane czarnymi pasami. Wejście oznaczono kontrastowymi pasami ostrzegawczymi.
Przed poręczą ścienną znajduje się wideodomofon w celu przywołania pracownika placówki, który udzieli pomocy osobie niepełnosprawnej.
Przed pierwszym stopniem schodów oraz na spoczniku schodów wewnętrznych, które prowadzą do pomieszczeń na pierwszym piętrze, zostały zamontowane kontrastowe pasy ostrzegawcze.
Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia biegu schodów oznaczone są kontrastowymi nakładkami z warstwą antypoślizgową.
Toalety zlokalizowane na parterze i pierwszym piętrze Ośrodka Wsparcia nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Wszystkie toalety posiadają przycisk wzywania pomocy.
Wszystkie pomieszczenia są czytelnie oznaczone za pomocą tabliczek informacyjnych zawierających opis pomieszczeń w alfabecie Braille'a oraz znaczniki NFC i QR, umożliwiające osobom z dysfunkcją wzroku poruszanie się po obiekcie dzięki aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym.
Na parterze przy wejściu oraz na pierwszym piętrze zostały zamontowane dotykowe plany tyflograficzne z rozkładem pomieszczeń placówki oraz legendą i opisami w alfabecie Braille’a.
Ośrodek Wsparcia został wyposażony w lupę do czytania o kształcie ekranu z funkcją podświetlenia diodą typu LED oraz pomoce specjalistyczne i dydaktyczne, w tym zestawy dla uczniów leworęcznych.
W budynku zainstalowano dźwiękowy system powiadamiania alarmowego o zagrożeniu pożarem.
W celu umożliwienia ewakuacji osobom z niepełnosprawnością ruchową obiekt został wyposażony w materac ewakuacyjny.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Kontakt z Ośrodkiem:
- osobiście w siedzibie GOPS przy ul. Betonowej 1A w Białych Błotach;
- telefonicznie (sekretariat) pod numerem +48 52 34-94-824;
- faksem na numer +48 52 34-94-452;
- za pośrednictwem wiadomości tekstowej SMS lub MMS pod numerem telefonu + 48 530-278-893;
- pocztą elektroniczną na adres biuro@gops.bialeblota.pl;
- listownie na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Betonowa 1A,86-005 Białe Błota
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą epuap: gops_bialeblota/skrytkaESP
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności w sposób i w terminie określonym przepisami lub też z powodów określonych w zawiadomieniu otrzymanym przez wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności - wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi do Prezesa Zarządu PFRON.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białych Błotach:
- osobiście w siedzibie GOPS przy ul. Betonowej 1A w Białych Błotach;
- pocztą elektroniczną na adres email: biuro@gops.bialeblota.pl, dorota.gajewska@gops.bialeblota.pl;
- listownie na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Betonowa 1A, 86-005 Białe Błota;
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą epuap: gops_bialeblota/skrytkaESP